mesti ada sesuatu untuk kita
Wednesday, 3 October 2012 . 0 word(s) .
hye dude.?bohsan ni.!auuuz.!
nak buat entry yang memberi kesedaran sikit dalam diri.
em.?I.M.I ...

something yang kita buat dengan sungguh-2 akan membuahkan hasil.

kadang-2 kita pelik orang yang berusaha bersungguh-2,tak tinggal benda yang fardhu(bagi yang Islam lah kan) kadang-2 kejayaan tuh susah nak datang dekat dia orang.?
why.?kenapa ek.?
cuba pandang pada kesilapan sendiri..maybe orang macam tu sembahyang tak tinggal,benda yang sunat selalu buat..tapi sekali kejayaan tak pernah dikecapi nya.?
itu mungkin disebabkan ujian yang diberikan ALLAH kepada hambanya:)
dan dalam perspektif lain,,orang tu hanya menjalankan ibadah wajib dan sunat hanya untuk mendapat pandangan yang baik-2 dari orang lain kan.?who know ,baby.?
hati orang kita mana la boleh baca..kau bukannya nujum anak PAK BELANG..eh.!salah.!nujum 
pak belalang..haha..belo-2 je minah ni..

ada pulak yang tak alim ,kaki clubbing,selekeh,sakai nak mampus boleh pulak success jerp dalam apa benda yang dia buat.?eh.?da kenapa pulak jadi macam tu.?
patutnya orang yang taat pada tuhan ,agama,ibu bapa dan bagai.2 nya tu yang boleh jadi macam tu kan.?
em,?sebenarnya bila keadaan macam nie,kejayaan yang dikecapi oleh orang yang macam ni adalah sebagai UJIAN untuk dia sedar tentang kurnia nikmat di dunia.?

kan orang kata.?BUMI NI BULAT..MANUSIA NI KADANG-2 DI ATAS DAN KADANG-2 DI BAWAH..kan.?


kesimpulannya.?
walaupun kita tak dapat apa yangkita nak sekarang.itu mungkin ada rezeki yang LEBIH-2 baik lagi pada masa depan kita. INSYAALLAH..kita hanya merancang dan ALLAH yang menentukan perjalanan hidup setiap hambanya :) 



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// ON PLAYING