jangan kata sayang untuk menyakiti
Saturday, 29 September 2012 . 0 word(s) .

sayang..?apa itu sayang.?aku pun tak tahu apa maksud sebenar disebalik perkataan keramat nie ;)
sayang is subjective..mempunyai satu maksud yang luas bagi setiap orang ;)
seorang IBU akan sayang ANAKnya,
seorang BAPA pun akan sayang ANAKnya
seorang KAKAK ke ABANG akan sayang pada ADIKnya
KAWAN akan sayang pada KAWANnya ;)

entry sayang ni untuk apa sebenarnya.?aku saja-2 jerp:) dan mungkin jugak aku dah banyak kali tersalah erti maksud sayang yang telah 'mereka' ucapkan:) tu yang terdetik nak buat entry nie.

sayang tu tak boleh dibeli dengan duit,,sayang hanya boleh disemai apabila hati ikhlas untuk menerima seseorang dalam hidup..ada orang pernah kata 
"jangan sayang kan manusia lebih dari sayang kita kepada PENCIPTA kita" 
bila kita sayang PENCIPTA kita lebih dari segalanya,DIA akan beri manusia yang betul sayangkan kita sebagai ganjarannya:)

namun sebagai manusia,jangan lah kita guna erti sayang nie untuk menghancurkan hati sesiapa yang ada disekeliling kita.
aku pernah kata dengan orang yang pernah aku sayang 
"saya akan cuba hapukan rasa sayang yang masih ada dalam hati saya nie untuk kebahagiaan kita berdua"
tapi dia membalas
"perlu ke hapuskan rasa sayang tu.?benci sangat ke awak pada saya?"
"awak.?walaupun saya da ada orang lain tapi saya masih sayangkan awak.dan tak pernah nak berhenti sayangkan awak."

maknanya BENCI bukan lah maknanya TAK SAYANG tapi hanya untuk MELINDUNGI diri dari terus TERLUKA dan DILUKA.

ada yang pernah kata sayang dan minta hubungan serious,namun diakhir kata dia
"kita kekal je la macam ni..maap..aku bukan nak permainkan kau..tak ada niat pun..tapi hakikatnya aku memang sayang kau"

rasa macam dipermainkan,tapi mungkin aku yang menyalah erti kan maksud sayang yang dia katakan..
hhm..?silap aku kot pikir lebih dari kotak pikiran,,dia hanya kata sayang bukannya cinta.


DALAM REALITY 
'SAYANG' , 'CINTA' &'KASIH' 
MEMPUNYAI ERTI YANG SANGAT BERBEZA DALAM DIRI SETIAP MANUSIA

so.!kalau tak tahu makna yang sebenar ,jangan lah guna 3 kata nie.
sebab dengan satu perkataan nie,banyak hati mungkin boleh terluka :)

kekeluargaan,persahabatan,percintaan malahan permusuhan juga akan wujudnya SAYANG.


~aku sayang ALLAH kerana tanggungjawab sebagai hambanya~







Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// ON PLAYING