jangan jejak kaki ke PANGGUNG WAYANG
Saturday 8 October 2011 . 0 word(s) .
kali ni aku nak bagi PERKONGSIAN sikit..
melibatkan ke arah agama sikit la..
sorri la,,aku bukan bajet alim,,apa yang aku tulis ni aku ada buat juga...
huhu..JANGAN JEJAKKAN KAKI KE PANGGUNG WAYANG..
kenapa pula aku cakap camtu ek??
pergi tengok wayang tu kan TREND,,(pe ada hal)
tetapi korang ada terpikir tak??
sekali korang pergi tengok wayang..
2-3 dosa dah tercatat di bahu kiri kita..bagi yang ISLAM lah..,,oke.~!
sedangkan just PERGI TENGOK WAYANG..
ada yang kata,,
kalau dosa nanti balik ,buat la solat taubat ke apa..bukan susah pun..
tapi..korang pikirlah,,,sedangkan solat fardhu yang 5 tu pun tak penuh..
inikan nak buat solat taubat...
senang saje berkata-kata,,tapi susah untuk menunaikannya...

tahu tak sebab apa aku cakap pasal panggung wayang ni??

pertama sekali,PANGGUNG WAYANG menjebak kita ke arah maksiat..
tengok je lah sekarang nie,,kebanyakkan COUPLE2 yang pergi tengok wayang..
so,dalam masa tengok wayang tu,,maybe ada tingkah yang terlebih..

kedua pula,,percampuran dan pergeselan bukan muhrim..
ni ,,selalu la kita nampak TIME wayang da habis ..
orang tertumpu pada pintu keluar yang 1 tu,,
haram tak haram la kalau da bersentuhan antara satu sama lain ..
lagi-lagi yang bukan muhrim kan..

menggalakkan kita meninggalkan solat(bagi ISLAM)
em,,yang nie memang selalu berlaku lah..
da syok tengok movie,,sampai sembahyang pun tinggal..
lagi2 yang tengok sesi tengahari,petang dengan malam,,
sure nya la..mesti TINGGAL..
korang rajin ke nak QADA' balik solat korang yang tinggal tu??
pikir la sendiri..

membazirlah beb..
ISLAM tak menggalakkan kita membazirkan??
betul tak??kan lebih baik korang beli DVD jerp..2-3-4 kali boleh tengok..
sedangkan pergi tengok wayang just boleh tengok sekali jerp..
so..
mana best DVD ke WAYANG??

pada aku,,still wayang la beb..
baru feel kan??
entry nie just 4 menambah pengetahuan..
aku buat entry nie,,sedangkan aku stay pilih WAYANG 
is THE FIRST ONE in my MIND..<3

cakap jerp lebih MINAH POYO nie..:P








Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// ON PLAYING