ramadhan
Saturday 13 August 2011 . 0 word(s) .
USTAZ aku pernah bagi tahu...ramadhan ni ada 3 peringkat..
setahu aku...
lar...3 peringkat uh...RAHMAT,AMPUN,dan BEBAS...

10 hari pertama adalah hari KERAHMATAN...
time nie lar kita perlu rebut untuk mendapatkan rahmat-rahmat ALLAH...
SECOND TEN RAMADHAN..
disini adalah hari-hari PENGAMPUNAN..
LAST TEN RAMADHAN..
ialah HARI KEBEBASAN API NERAKA...


ustaz juga pernah kata..bulan ramadhan ni jaga -jaga sikit LIDAH..
jangan banyak bercakap je..
jangan lebih kan cakap-cakap kosong...
kumpul kan pahala berganda..

tapi tahun ni tahun ujian kesabaran aku..
aku tahu ALLAH tak kan uji hamba nya jika hamba nya
tak boleh harungi ujian tu..
sekarang nie.aku perlu kuat untuk menghadapi kehilangan seorang demi seorang..








Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// ON PLAYING