HUBUNGAN JARAK JAUH
Tuesday, 5 July 2011 . 0 word(s) .
Tetibe jerq hati aku terpanggil nak buat post tajuk ni..
hehe...maybe sebab aku pun ngah mengalami perhubungan jarak jauh kot..
nie ade beberape tip r yang kowang ley FOLLOW..
em,,,untuk aku gak kot TIP ni =)

1.yang pertama r...PERCAYA...
itu yang penting dalam sesuatu perhubungan...
percaya la kata2 pasangan kowang...
walaupun terdengar khabar angin ke ape ke,,
better kowang tanya dulu untuk kesahihan kan??

2.KOMUNIKASI..
yang ni pun penting dalam perhubungan..
sebab nye dengan komunikasi kowang akan lebih rapat..
lagi2 untuk tahu perkembangan pasangan kan...
bila ade yang tak puas ati ,jangan la maen terjah jer,,
seboleh2 nye slow talk r k,,
(pada au,bende ni lar yang aku tak boley follow)
3.korang kena ingat, walau pun korang jarang jumpa n lepak2 sekali..
tp setiap kali korang jumpa,korang akan rase nikmat percintaan tu..
n korang akan lebih menghargai perhubungan korang.
tgk cam kawan2 aku yang kapel jarak dekat, diorg sendri yang ngadu cakap bosan..
makan..belajar..stdy sume ngn awek..hehehe mula2 mmg cakap SO SWEET!! 
tapi lama2 agak bosan jugak...tapi nie bergantung kat individu k.

4.jgn mudah berprasangka buruk ngn pasangan korang, 
contoh kalau pasangan korang tak pernah or jarang luahkan perkataan
"i lurve u" or " sayang awak" or sewaktu dengannya..
.korang jgn pikir si Dia tak syg/cintakan korang...
mungkin perasaan malu untuk diluahkan.
lagipun cinta bukan di bibir..tapi di dalam hati!!! ingat tu ...!!

5.yang nie penting jugak nie...jgn kongkong hidup n banding2kan si Dia ngn org lain...
manusia mane yang suke di kongkong..nak buat tu tak leh..nak buat nie tak leh..
so pasangan korang akan rimas n mula la pergaduhan2 manja akan berlaku...
korang tak leh bandingkn dengan org lain gak..
sebab nie akan wak perasaan die rendah diri...
pasangan korang akan terasa bile bersama korang...
pape yang kowang rase nak dieowg ubah ,,
cube lar minta perlahan2 dan bagy sokongan..
jangan larh terlampau drastik mahukan perubahan..
itu x kan bertahan lame..

6.ok...dalam perhubungan mmg tak kan lari dari dugaan n cabaran...
so kalau korang ditimpa dugaan nie...
jgn la kelam kabut sampai hidup tak terurus...cam org mati bini...
be cool..just follow the flow. cube cari jalan penyelesaian dlu dengan berbincang..
ape yang lemah n tak kena dalam perhubungan korang..
n time nie korang jgn ego...kalau ader salah korang kena akui...
n cuba ubah slow...jgn push sgt pasangan korang...
 insya'allah,kalau ader jodoh tak ke mane...


OKE ,,YANG PENTING SEKALI DALAM PERHUBUNGAN R..
keikhlasan!! apa2 pun yang korang buat, yang paling penting adalah ikhlas..
sebab bile anda ikhlas..hubungan korang akan dirahmati tuhan, 
dan insya'allah tak de la berlakunya kejadian2 yang tak nak tu berlaku. 
jgn berkapel sebab nak ambik kesempatan..
kalau camtu mmg tak kekal lama la... hehehe ingat tu!



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// ON PLAYING